Hoe bekijk ik het saldo en de reisproducten op mijn OV-Chipkaart?

Op de OV-oplaadautomaten die u ziet op de homepage van ov-service.nl doet u dit binnen het onderdeel “Mijn kaartgegevens”. Daar kiest u vervolgens voor Saldo of Reisproducten. U kunt ook een account aanmaken op de website www.ov-chipkaart.nl.

 

Mijn reisproduct staat op de kaart, maar ik kan er niet mee reizen. Hoe komt dit?

Op een OV-Chipkaart kunnen zowel reisproducten als saldo staan. Voor het gebruik van een reisproduct moet het saldo op de kaart positief zijn. Is dit saldo negatief dan wordt het reisproduct niet geaccepteerd. Controleer ook of u de juiste ingangsdatum voor het product gekozen hebt.

 

Waar kan ik terecht wanneer ik een verkeerd product gekocht of andere vragen heb over een product?

Voor vragen en verzoeken over reisproducten kunt u terecht bij de desbetreffende vervoerder. U vindt hiervoor enkele handige links op deze website https://www.ov-service.nl/links/.

 

Ik ben vergeten in en/of uit te checken. Wat moet ik doen?

Heeft u een in en/of uitcheck gemist, dan kunt u op www.uitcheckgemist.nl uw saldo terugvragen.

 

Ik heb een vraag over een online bestelling.

Hiervoor neemt u contact op met de klantenservice van de website waarop u de bestelling heeft gedaan. Dit kan de website van een vervoerder zijn of de klantenservice OV-chipkaart via www.ov-chipkaart.nl.

 

Klik hier voor de contactgegevens.

 

Er is een storing op mijn oplaadpunt. Wat moet ik doen?

U geeft de storing door aan het Service Center van CCV Holland B.V. via het telefoonnummer 088 2289 849. Indien er sprake is van een storing op het OV-oplaadpunt adviseren wij u gebruik te maken van een ander oplaadpunt in de buurt.

 

Klik hier om het dichtstbijzijnde oplaadpunt te vinden.

U dient te reizen met een geldig vervoersbewijs. Reist u toch zonder geldig vervoersbewijs dan loopt u het risico op een boete.

 

Er staat een locatie op www.ov-service.nl welke is gesloten of waar zich geen OV-oplaadpunt (meer) bevindt.

Opgeheven locaties worden na circa drie maanden van de website verwijderd. Stichting Administratiekantoor OV neemt vragen in behandeling over transacties van maximaal drie maanden oud.

 

Heeft u geen antwoord kunnen vinden op uw vraag? Neem dan contact met ons op.